راهنمای خرید کفش مناسب

وقتی شما سکوت می‌کنید، استایل شما حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.  همان طور که از قدیم هم گفتند پا قلب دوم هر آدمی بوده و هست و انتخاب یک کفش مناسب برای شما جزو یکی از واجب‌ترین و مهم‌ترین انتخاب‌ها خواهد بود . در این مقاله ما سعی میکنیم راهنمای خرید کفش مناسب (Choosing the right shoe) اعم از کفش مردانه و کفش زنانه برای شما ارائه کنیم که تا با دید باز و اطمینان کافی بتوانید بهترین انتخاب را برای مهم ترین قسمت استایل خود داشته باشید

راهنمای خرید کفش مناسب

فهرست مطالب

اهمیت خرید کفش مناسب

معمولاً بسیار شاهد این هستیم که هنگامی‌‌که برای بیرون رفتن از منزل وقت داریم و به کمد لباس‌هایمان نگاه می‌کنیم؛ می‌بینیم که لباس‌های زیادی داریم، اما برای اکثر آنها کفش مناسب نداریم و اینجاست که شما به یک کفش نیاز پیدا می‌کنید که با اکثر استایل‌های شما ازجمله استایل روزمره و استایل رسمی همخوانی داشته باشد. حالا راه حل چیست؟ با من همراه باشید تا در ادامه بتونیم یه جمع بندی خوب از راهنمای خرید کفش مناسب برای شما داشته باشیم

خرید با اطمینان از برندهای معتبر

پوشیدن کفش مناسبی که به ترند (مُد روز) نزدیک است، باعث می‌شود که احساس خوشایند در شما می‌شود و از آسیب‌‌دیدگی پاهای شما جلوگیری میکند. لازم است بدانید که پوشیدن کفش‌های مناسب علاوه بر پاهایتان، روی کل بدن از جمله کمر و ستون فقرات تأثیرگذار است. همین موضوع است که خرید یک کفش راحت با طراحی مناسب را برای شما دشوار می‌کند و اینجاست که خرید کفش از یک برند معتبر مثل “ویزلند” یا “گریفین” می‌تواند فکر شما را از بابت خرید، آسوده نگه دارد اما یک سؤال مهم؛ شما چگونه می‌توانید کفش مناسب خودتان را تهیه کنید؟

انواع کفش مناسب متانسب با نیاز شما

پوشیدن کفش مناسب

راهنمای خرید کفش‌ ورزشی

کفش‌های ورزشی شامل 4 دسته می‌شوند:

دارای بالشتک هوا

کفش‌های باقابلیت‌های حداقلی

کفش‌های دارای استحکام

کنترل‌کننده حرکت

توجه: البته باید برای کفش ورزشی‌ای که می‌خرید به قوس و حالت بیومکانیک هم توجه داشته باشید.

کفش‌های باقابلیت‌های حداقلی (مینیمال):

کفش‌هایی که معمولاً برای دویدن و قراردادن جلوی پا (پنجه) بر روی زمین استفاده می‌شوند و درواقع شبیه به دویدن با پای برهنه است که به شما برای جلوگیری از مصدومیت کمک کند.

علاوه بر این ممکن است شما به دنبال استفاده از کفش‌های ورزشی و روزمره باشید، این کفش‌ها معمولاً در برابر کفش‌های ورزشی که قابلیت‌های حداقلی را دارند برای خرید گزینه‌های مناسب‌تری هستند. این کفش‌ها برای ورزش‌کردن یک کفش مناسب محسوب می‌شود.

راهنمای خرید کفش‌ بوت یا نیم بوت

بوت‌ها می‌توانند برای پای شما کمی آزاد باشند اما نگرانی بابت این موضوع وجود ندارد زیرا می‌توانید خیلی راحت‌تر به خرید بوت بپردازید. ولی برای بهبود و راحتی پاهایتان باید حواستان به قوس پا باشد که بوت آن را تأمین کرده باشد که با خرید بوت ویزلند این نگرانی را نخواهید داشت.

بوت ویزلند

راهنمای خرید صندل

صندل‌ها برای پیاده‌رویِ کوتاه‌مدت کفش مناسب خواهد بود ، فقط باید توجه کنید که هر چه صندل بیشتر مچ و اطراف پاهایتان را بپوشاند شما احساس راحتی بیشتری خواهید داشت. البته تقریباً در ایران تمام جذابیت تابستانه با صندل‌ها ساخته می‌شود. در اینجا باید راجع به صندل زنانه ویزلند و گیریفین برای شما بگویم. زیره صندل‌های ویزلند و گیریفین از جنس ترمو پلاس است و ساختار دور مچ آن به دلیل استفاده از چرم مرغوب و باکیفیت تضمین‌کننده سلامت پای شما است. پس‌خرید کفش از برند معتبر هم یکی از ملاک‌های یک پای سالم است.

نکته‌هایی برای خرید کفش مناسب

برای خرید بهترین کفش ممکن، شما باید به این موارد توجه بیشتری کنید:

زمان مناسب خرید کفش

زمان مناسب برای خرید کفش بعدازظهر است که می‌توانید بهترین کفش مناسب خودتان را پیدا کنید. به این جهت که پا در متورم‌ترین حالت خود قرار دارد و می‌توانید خرید کفش را با مناسب‌ترین شرایط پای خود انجام دهید. ممکن است یک پای شما از پای دیگر بزرگ‌تر باشد دلیل آن این است که پا تکیه‌گاه شما در زمان ایستادن است و همیشه یا اغلب یکی از پاهای شما که معمولاً پای راست است فشار بیشتری را روی خود تحمل می‌کند از این بابت همیشه یکی از پاهای ما از دیگری بزرگ‌تر است. پس فراموش نکنید که سایز پای بزرگ‌تر را ملاک خرید خود قرار دهید.

زمان مناسب خرید کفش

سن

با زیادشدن سن شما، سایز پای شما و همچنین استخوان‌بندی پا و حتی استخوان هالگوس والگوس پا دچار تغییر می‌شود و این موضوع در تمام سنین رخ می‌دهد اما یادتان باشد که این موضوع صرفاً مربوط به کودکان نیست.

شما باید سایز مناسب پای خود را جدا از اندازه‌های مختلف قالب کفش‌ها تهیه کنید. همچنین به پهن بودن پنجه در قسمت جلوی کفش و سایز ساق پا برای کفش‌های ساق‌دار باید توجه شود. بهترین راه اندازه‌گیری سایز پا به سانتیمتر است زیرا می‌توانید سایز دقیقی که به‌پای شما فیت می‌شود را تهیه کنید. البته ما در ویزلند فرمانیه به کمک شما آمده‌ایم و جدولی مخصوص تعیین سایز پای شما در نظر گرفته‌ایم که راحت‌تر خرید کفش را انجام دهید.

قدم زدن با کفش در فروشگاه یا خانه

عامل دیگر که خرید کفش مناسب را تضمین می‌کند؛ امتحان کردن آن در فروشگاه یا منزل است. مدل کفشی که دوست دارید را انتخاب کنید و بپوشید و ما تضمین می‌کنیم که تا 72 ساعت در صورت نارضایتی شما کفش را تعویض کنیم. در آرامش از راحتی آن مطمئن شوید .

برای خرید کفش‌های رانینگ (مخصوص دویدن و ورزش‌کردن) با آن به‌آرامی بدوید و جانب احتیاط را رعایت کنید که به کفش خسارت وارد نشود.

تست کردن قبل از خرید کفش می‌تواند به خرید کفش مناسب برای شما کمک کند. ولی فقط به‌خاطر بسپارید که از تا کردن کفش چرمی پرهیز کنید.

lazy

زیره کفش مناسب

زیره کفشی که خریداری می‌کنید باید برای استفاده روزمره به نسبت (پاشنه به پنجه) 3 به 1 باشد. یا برای هر کاری که بیشتر مدنظرتان است همان زیره را انتخاب کنید. یادتان باشید که هر کفش کاراکتر منحصربه‌فرد خودش را دارد. اگر زیره بیش از حد نازک باشد، باعث آزار و اذیت پای شما می‌شود و نمی‌تواند فشار زیادی را تحمل کند. بهتر است از فشار بر روی مچ پا و ساق پا جلوگیری کنید .

در حالت کلی کف پای شما نیاز به انعطاف و راحتی دارد و به همین دلیل باید کف کفش مناسب، تحمل وزن شما را در طول روز فراهم کند که از این بابت تیم ویزلند و گرفین شبانه‌روزی برای راحتی شما در تلاش است.

صندل ویزلند

مواد (متریال)

کفش‌ها با مواد مختلفی تولید می‌شوند. شما برای انتخاب کفش مناسب می‌توانید انتخاب خود را از میان کفش‌های چرم طبیعی یا چرم صنعتی باکیفیت انجام دهید. کفش‌ چرمی توانایی تطبیق فرم پای شما با کفش را بعد از کمی استفاده دارند . کفش‌های تولید شده از مواد غیر مناسب انعطاف لازم را برای پای شما فراهم نمی‌کنند و در مقابل کفش‌هایی که از موادِ باکیفیت ساخته شده‌اند برای شما دوام و راحتی موردنیاز را فراهم می‌کنند.

ورزش

مسئله مهم دیگر در انتخاب کفش مناسب ورزشی بسته به فعالیت و رشته ورزشی‌ای است که شما انجام می‌دهید. شاید فعالیت ورزشی شما فقط مختص به آخر هفته‌ها باشد. در این صورت شما باید تحقیقات لازم را برای قابلیت ورزشی بودن کفش‌هایتان را انجام دهید و خلاصه آنکه در مورد کفش‌های دیگر ورزشی شما باید احساس راحتی کنید.

چه زمانی باید کفش خود را تعویض کنید

بعد از خرید کفش، کفش شما در گذر زمان کهنه می‌شود و نشانه‌هایی در آن می‌بینید که متوجه می‌شوید زمان تعویضش رسیده است. حال سوالی که پیش می‌آید این موضوع خواهد بود که چه زمان برای خرید کفش مجدد یا تعویض کفش قبلی مناسب خواهد بود

در ادامه مهم ترین موارد را باهم بررسی خواهیم کرد

مشکل در پاشنه کفش

  هنگامی که کفشی کهنه می‌شود پاشنه آن زاویه‌دار می‌شود و گام برداشتنِ شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد به‌این‌ترتیب شما در طول روز با کوفتگی و درد پا و کمر مواجه می‌شوید. پس ترجیحاً کفش نو خریداری کنید که البته ما تخفیفی برای خرید بعدی شما در نظر گرفته‌ایم

دومین مورد

 پوشیدن کفش‌های رانینگ نامناسب است زیرا باعث درد می‌شود. علت احساس ناراحتی در این کفش‌ها این است که کفش قابلیت کافی برای گرفتن نیروی اضافه وارده بر پای شما را ندارد. زمان مناسب جایگزینی این کفش‌ها بین 400 تا 600 کیلومتر پس از استفاده از آن است.

جمع بندی مقاله خرید کفش مناسب

کفش ویزلند فرمانیه

کفش مناسب موضوعی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. چراکه مهم‌ترین بخش بدن پاها هستند و قلب دوم ما محسوب می‌شوند و به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم به اعضای دیگر بدن تأثیرگذار هستند. علاوه بر راحتی و سلامت پا کیفیت کفش هم بسیار مهم است. همة این مواردی که توضیح داده شده برای خرید کفش و البته خرید کفش مناسب به شما کمک می‌کند.

نگران نباشید! می‌توانید خیلی راحت به ویزلند اعتماد کنید، برندی که سال‌های سال تلاش کرده که برای شما مناسب‌ترین کفش را انتخاب کند و در دسترس شما قرار دهد.

خرید مطمئن کفش از ویزلند فرمانیه

در ویزلند فرمانیه می‌توانید خیلی راحت کفش مناسب خودتان را پیدا کنید، چراکه ما تمام کفش‌ها را از خط کنترل کیفیت گذرانده‌ایم تا یک کفش مناسب به شما تحویل دهیم. ولی یادتان باشد که حتماً باید کفش‌های خودتان را در خانه تست کنید و کفش مناسب خودتان را از این طریق انتخاب کنید و ما تضمین تعویض کالا را تا 72 ساعت برای شما فراهم می‌کنیم. شما می‌توانید این کار را با راه‌رفتن، دورزدن و حرکت دو درجا امتحان کنید و سپس سعی کنید تعادل خودتان را روی یک پا حفظ کنید و حرکت اسکات را انجام بدهید. تنها شرط فروشگاه آنلاین ما برای تعویض کفش‌های چرم این است که چرم کفش تا نخورد چرا که برای تعویض کفشی که شما می‌فرستید متعلق به شخص دیگری می‌شود.

1 دیدگاه در “راهنمای خرید کفش مناسب

  1. امیرعلی گفت:

    بسیار مقاله خوبی بود 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =